מעורב הופס ליום ב': הרגע הסתיים דו-קרב בין מארי ומיצ'ל שאני לא זוכר מתי ראיתי כמוהו. מארי ניצח. יהיה משחק 7 / מנחם לס

1.יורד מפוליטיקה עד יום לפני הבחירות ויום אחרי הבחירות

(א) אלף, אולי הגזמתי עם פוליטיקה באתר שלנו. (ב) בית, עצבן אותי שאני מבלה 4 שעות על הפוסט, כולל חיפוש מה קורה אם נשיא מחליט החלטה בלתי הגיונית בתקופת המעבר מה-3 לנובמבר בה הוא מוכרז כנשיא הבא עד ה-20 לינואר – ה-INAGURATION -בה הוא מקבל את נשיאותו ונשבע לפעול לפי חוקת ארה"ב ולשמר אותה, ולא מצאתי תשובה. ואז-99% מהתגובות הן על הפוליטיקה מישראל.

(אז שעל הפוליטיקה בישראל שיכתוב האשך!)

2. דתי? לא דתי?

גם זה נושא שלא שייך לאתר, אבל איכשהו הוא ניכנס למעורב שלי מאתמול (לא על ידי).

גולש כתב שלא ייתכן להיות חכם, הגיוני, ודתי, בעת ובעונה אחת כי האמונה במה שהדתיים מאמינים אינה הגיונית.

אז גולש אחר הביא דוגמא של כמה מהמדענים והוגי העולם הגדולים ביותר (בעיקר מהמאה הקודמת, והמאה שקדמה לה, ואני בטוח שישנם גם מהמאה הזאת) שהיו, או הפכו לדתיים בעת זקנתם.

היה מאוחר להביע את דעתי כי 'המעורב' כבר נפל לשורה השלישית והרביעית, ולהגיב לגולשים שהחלו להתדיין על כך היה למעשה לכתוב לעצמי. אז החלטתי להכניס כאן את הרגשתי בנידון, בעיקר כשאני בן 83, וחברים בגילי בארה"ב ובישראל מתחילים ללכת לעולמם.

אז גם אני חושב לעתים על סוף עולמי.

אני מאמין שהמוות הוא סוף הדבר שנקרא 'מנחם'. אולי בנותי ירשו ממני תכונות שונות ותאים גינטיים פיזיים, אבל עבורי זה יהיה הסוף. אז לפעמים 'הסוף' גורם לי לחשוב על העולם בו אנו חיים. על הטריליוני כוכבים הנמצאים עד האינסוף.

כיצד הכל נברא? מתי הכל נברא?

ומה היה לפני שהכל נברא?

כנראה שמחשבות כאלה מציפות גם מוחות של החושבים, הגאונים, והמדענים הגדולים ביותר, ומה שמעורר בי חיוך היא העובדה שכל הגאונים הגדולים לא יודעים את התשובה טוב יותר מילד בבי"ס עממי. אנחנו גם לא יודעים את התשובה, ולא התקרבנו למצאה יותר מהקדמונים לפני עשרות אלפי שנים. אז מה הם עשו? החלו להאמין בדברים שלא הבינו בדיוק מה הם כמו השמש או הירח, ואפילו בפסלים ומה לא. העיקר למצוא 'הסבר'

והסופר-גאונים? אני מניח שהרבה מהם ויתרו על אפשרות למציאת פתרון, והפכו ל'דתיים'. לא משנה לאיזה סוג – יהודים, נוצרים, מוסלמים. הם העדיפו כנראה ללכת לעולמם עם מין אמונה במשהו שניתן לכנות 'אלוהים'.

אבל מי ברא את 'אלוהים'? מה היה לפני 'אלוהים'?

'הנפץ הגדול'???

היכן הוא קרה? מתי הוא קרה? והכי חשוב, מה היה לפני 'הנפץ הגדול'?

אז אולי להיות 'דתי' ולהאמין ב'אלוהים' בהרגשה ואמונה זו לא אפשרות גרועה כל כך?

אבל כמובן שאתה לא יכול 'להכריח' את עצמך 'להיות דתי'.

למזלי השאלות והתהיות הללו אינן מפחידות אותי. החלטתי מזמן ש'מה שיהיה יהיה'. אני מאושר בחלקי ולא דואג לעתיד כי 'מה שיהיה יהיה'. מאחל שלום לישראל ולעולם, ושהלייקרס לא תיקח אליפות כל זמן שאני חי.

3. מה יש לי לומר על דנבר נגד ג'אז?

א)היה זה דו-קרב ב-O.K קוראל. מארי 50. מיצ'ל 44. אבל בקרב שלא אשכח הרבה זמן!

ב) מארי – בנצחון אדיר במשחק מרתק ביותר, קלע 50 ב-17 מ-24, ו-9 מ-12 מה-3. בסיום המשחק הוא היה כה גמור שהוא לא היה מסוגל לדבר במיקרופון

ג) דונובן מיצ'ל החזיר ב-44 עם 14 מ-25 כולל 9 מה-13

ד) זה לא היה מספר הנקודות ודיוק הקליעה המדהים מה-3. זה היה שלשה מדהימה אחת אחרי שלשה מדהימה שבאה אחריה. ראיתם את הסרט-מחזמר (שכחתי את שמו) שהיא שרה, WHATEVER YOU DO I CAN DO BETTER??? זה היה בדיוק מה שהיה ממש עכשיו על הפארקט. INCREDIBLE.

ה) היה זה המשחק הראשון אחרי הרבה, הרבה זמן, שכושר גופני היה בו פקטור רציני. ג'מל מוריי ודונובן מיצ'ל נפלו מרגליהם. מזמן לא דברנו על "כושר גופני ב-NBA". משחק זה יכריח הרבה אנשים לדבר על זה. היה רגע לפני הסוף שמארי הרים ידיו לטיים, ואם מלון לא היה קורא טיים הוא היה נופל על הפארקט.

ו) אין שדאלה שהיה זה משחק מוזר ביותר. ברבע האחרון זה לא היה 5 נגד 5. זה היה מארי נגד מיצ'ל. מה שזרקו ניכנס. אני עדיין המום ממה שזה עתה ראיתי ואני לא מסוגל להתרכז ולכתוב יותר על מה קרה מבחינה קבוצתית. אולי עוד כמה שעות.

4. מה יש לי לומר על סלטיקס – רפטורס?

א)מי שלא ראה את טורונטו במשחקיה נגד כל שאר הקבוצות (טורונטו היא 0-11 נגדן) בוודאי מתפלא WHAT ALL THE FUSS IS ABOUT, כמו שאומרים החברים שלי מבאר יעקב (מה כל הרעש וההמולה על טורונטו כשהסלטיקס כיבסו אותם 94-112?)

ב) ואם נלך אחורה וניזכר בשחיטה של 22 נקודות שטורונטו חטפה מהירוקים במשחק ה-SEEDING, השאלה המתקבלת היא אם לירוקים יש את המספר של טורונטו, או – MAPLE LEAF ישמרני – טורונטו היא לא כזאת טובה כמו שחושבים?

ג) אבל אם נלך עוד יותר אחורה, לתקופה שבין ה-15 ל-25 למאי, 2019, ניזכר בסיפור שהתחיל יותר גרוע: מילווקי טירטרה את טורונטו 108-100 ואז 125-103 והובילה 2-0 בשני משחקי הפלייאוף הראשונים על אליפות המזרח. אני עצמי כתבתי ש"נראה לי שלמילווקי יש את המספר של טורונטו…".

ואז הגיעו עוד 4 תוצאות – 112-118. אחריו 101-120. ואז 99-105, וגמר המזרח 94-100 – כולם ניצחונות של טורונטו.

הווה אומר? הווה אומר שמוקדם מדי להתאבל על טורונטו ולהספיד את מר גורלה.

ד) הסלטיקס ניצחה בגלל התקפה שוות משקל, אבל מה שיכול להוות הפעם את הפקטור הקובע הוא הסנטר רוברט ויליאמס שהוא אתלט עליון בגובה 2.03 מ'. אחרי שנתיים בטכסס A&M הוא ניבחר ע"י הסלטיקס מס' 27 בדראפט (היו שהאמינו שהוא יהיה בחירת לוטרי) והיום הוא החזיר את התשלום הראשון האמיתי. בגלל האתלטיות שלו הוא סובב סיבובים מסביב מרק גאסול האיטי, והמאמן ניק נרס חייב היה להוציאו עד שמרק לא היה פקטור במשחק. סרג'י איבקה היה חלש מדי מולו. ויליאמס סיים עם 10 נק', 5 ריב', 2 חסימות, ו-2 אסיסטים, ואיתו הסלטיקס נראית אתלטית ביותר. זה בלי לקחת מאומה מדניאל ת'ייס המצויין עם 13 נק' ו-15 ריב'.

ה) הסידרה הזאת רחוקה מלהיות גמורה.

5. מה יש לי לומר על קליפרס – מבריקס?

א)המבריקס היא קבוצה "טובה" מדי. חס וחלילה לא 'טובה' מבחינת הופס, אלא טובה מדי מבחינת נימוסים, קולטורה, יורמיות, ובואו נגיד אפילו הגינות.

טוב. לפני שאהפוך אותם למלאכים, נושאי הדגל של הומניות, וסמל של אחוות-אחים, אז אגיד שלא לזה אני מתכוון. מה שאני מתכוון הוא שלדאלאס מבריקס אין אפילו ENFORCER אחד: שחקן שמכריח, שכופה, שמכריח, שמאלץ, שלוחץ, שתובע. שמפחיד. במילים אחרות, אין לה אפילו עארס או בריון מפחיד אחד, ולכן היא כולה לא מפחידה. דאלאס מבריקס הראית כמו PIECE OF CAKE. היא חייבת למצוא רוע, ולהביאו מיד לקבוצה. עוד לא היתה קבוצה יורמ'ית אחת בכל תולדות ה-NBA שלקחה אליפות. זה פשוט IMPOSSIBLE!

יותר מדי אירופאים שיכולים לנגן יצירה של מוצרט על פסנתר ללא תווים, ולדקלם קטעים משייקספיר. הם קבוצה 'טובה' מדי. מוכשרת לאללה אבל אפילו האמריקאים שלה הם טובים כאלה כמו סת' קרי או טים הרדאוויי ג'וניור, בנים של שחקני כדורסל מולטי מיליונרים שגדלו עם כפית של שמנת ודובדבן לארוחת בוקר.

אין להם אפילו אחד כמו לטרזל הראל. הבנאדם רק מסתכל עליך ואתה מבקש סליחה. או קוואי לינארד – שקט-שקט אבל הרוצחים המסוכנים ביותר הם השקטים. מרכוס מוריס. רג'י ג'קסון. פטריק בברלי. לא היית רוצה לפגוש אף אחד מהם בסמטה חשוכה. הם – במשחק לפחות – רעים. פגומים. רוצים להרע. אולי לא ממש, אבל זה מבע פניהם וזה הבודי אימאג' שלהם. הם נראים לפחות כאילו הם רוצים לזרוק אותך לריצפה ואז לירוק עליך. מרכוס מוריס עשה זאת למעשה נגד לוקה, אבל רק לא ירק.

אתה לא צריך שכל ה-12 יהיו כאלה. מספיק שלושה-ארבעה. השאר יכולים להיות כוכבים עדינים כמו פטריק יואינג בניקס. כי לניקס היו אז סופר-עארסים ובריונים כמו ג'ון סטארקס, אנטוני מייסון, צ'ארלס אוקלי. זה הספיק.

ב) לוקה דונקיץ' הוא תאווה לעיניים. אחרי שמרכוס מוריס כמעט השתיל אותו לרצפה, לוקה התרומם ומיד רצה לרקוד עם מרכוס עם כמה אגרופים. טוב שהפרידו לפני שזה התחיל, כי מרכוס גדול מדי עבור לוקה, אבל אפילו הרצון שהראה לצאת לקרב הראה לי שהוא לבן מהסוג של לארי בירד, שלא היה שחור – או לבן – שהוא לא החליף איתם מהלומות מד"ר ג'יי ועד ביל למבייר.

ג) עם כל הכבוד ללוקה – ויש לי המון כבוד – אילו התחלתי קבוצה והיתה לי ברירה לבחור בלוקה או קוואי, הייתי בוחר בקוואי. אולי בגלל שהוא עארס יותר? אבל בעיקר בגלל שהוא קילר אמיתי. ווינר אמיתי ויש לו מספרים וטבעות להוכיח זאת. ללוקה יש עתה מספר שנים להוכיח שגם לו יש את זה.

לוקה היה נהדר עם 38 נק'. אבל עם "L". קוואי קלע 33 כשבמחצית השנייה – כשדאלאס פעמיים הקטינה את ההפרש – הוא היה 9 מ-10 מהפארקט עם 14 ריב', 7 אס', ו-5 גניבות, וניצחון. זהו קוואי. כשמגיע הפלייאוף הוא הופך לרוצח בדם קר.

6. מה למדתי אמש מניצחון הלייקרס על פורטלנד (ואני אפילו מציע להם עזרה ב-"5")?

1.הלייקרס ינצחו את פורטלנד 1-4 כי הם קבוצה טובה יותר ושלמה יותר.

פורטלנד שיחקה את הטוב ביותר שיכולה היתה ללא דמיאן לילארד, אבל היא נתנה הכל להישאר קרובה ללייקרס, בעוד הלייקרס נראו לי לפעמים משחקים ללא URGENCY. מדי פעם הלייקרס פתחה פער קטן (שפעמיים הגיע לסביבת ה-10 נקודות), ופורטלנד נתנה כל אונקיה של אנרגיה ומאמץ להשוות. פעמיים פורטלנד הצליחה להוביל בכמה נקודות, אבל לא חשת כל דחיפות וחובה מיידית מהלייקרס להקטין את ההפרש כאילו הם ידעו שהכל יסתדר בסוף, ברבע הרביעי. וכך בדיוק היה.

2. הפריצה של לברון לסל

נא לא לטעות. לברון הוא לא הפוינט גארד של הלייקרס כשאתם רואים אותו עם הכדור מאחור בטופ אוף דה קי זה לא כדי 'לראות משם את כל המצב ולהחליט מה עושים' אלא זה הרבה יותר כדי לחדור משם לסל, מבצע שהוא עושה שוב ושוב בהצלחה גדולה. ולמה? כי הדאבל טים עליו לא נעשה נכון. הוא מטעה את שומרו ופורץ שוב ושוב או מימין או משמאל. הדאבל טים עליו חייב להיות כשעומדים מולו שניים. אחד מימין ואחד משמאל עם מרחק של חצי גוף ביניהם, והם אפילו נותנים לו מטר מרחק. לא ניצמדים אליו. כאן להטעיות שלו אין טעם. הוא יעבור או מימין או משמאל. הוא לא יכול לעבור בין שניהם: אין מקום. זה יהיה פאול תוקף.

אז עתה כדי לעקוף מימין או משמאל זווית הפריצה שלו מנעשית הרבה יתר 'שטוחה' (הוריזונטלית במקום ורטיקלית) ולשומר הרבה יותר קל להישאר איתו, כי יש לו 'דרך' קצרה יותר. לברון גם מאבד את המומנטום הוורטיקלי שלו. ואם מחכה לו שחקן תחת הסל (פורטלנד שמרו אשכרה אזורית עם יוסוף נוקיץ' תקוע תחת הסל) אז מקשים על לברון מאד. הוא יעדיף למסור לשחקן פתוח. אבל אתמול לברון הצליח ב-7 מתוך 8 כניסות, ובחצי מהם גם פאול.

אגב, ככה חייבים לעצור גם את לאורי מטורונטו הפורץ כמו טנק בפול ספיד. תעמיד שניים מולו עם רווח ביניהםלעצור לו את קו הפריצה לסל (הוא הרי פורץ כשור שהכנסת לו פלפל לתחת, ומסכה על עיניו) ואתה עוצר את הטנק הזה שאיבד מעצורים. הוא חייב עתה לשנות זווית ריצה, ואז כל הפאסט ברייק שלו נחלש לחלוטין.

יהיו שיגידו "ד"ר לס, עם כל הכבוד לידע שלך בביומכניקה, אתה לא חושב שסטוטס יודע זאת לא פחות טוב ממך??

ייתכן, אבל לך תדע: כשהייתי בן 16 אימנתי את נערות קרית טבעון בנות ה-14 וכבר אז שמתי עין על רינה ז"ל. אבל חיכיתי שנתיים עד שעשיתי את הצעד. קראתי המון, למדתי המון, ואימון זה הרי בעיקר COMMON SENSE. כשאימנתי את קבוצת הכדורגל של אדלפי יוניברסיטי, ונתבקשנו לשחק משחק אימון נגד 'נבחרת העולם' שהגיעה לשחק משחק ראווה נגד הקוסמוס של פלה, נתנו להם אחלה משחק (הפסדנו בשער) . יצרתי הגנה מיוחדת (שלא היתה 'בונקר' של דוויד שווייצר כשאימן את נבחרת ישראל!) כי ידעתי שהם יחזיקו בכדור 75% מהזמן. בסיום המשחק פרנץ בקנבאוור הגיע אלי, לחץ את ידי, אמר שהוא ממש נהנה מהמשחק ולא ידע שבמכללות ישנו כדורגל ברמה כזאת, ואפילו אמר לי שהוא גילה כמה דברים חדשים שההגנה שלי עשתה.

3. ללייקרס אין בינתיים פוינט גארד (יש להם, אבל הם לא יודעים!)

מאז ראז'ון רונדו נפצע ללייקרס אין פוינט גארד. לדיון וינטרס וג'יי אר סמית' אין את זה יותר לעשות זאת ברמה הזאת. ישנן קבוצות כמו יוסטון או פורולנד שלא צריכות פוינט גארד. הם משחקות משחק ריצה מהיר ומסירות מהירות, כניסות עם מראש בקיר של ראסל ווסטברוק, ובידוד ים של הארדן. גם אין להם סנטר, או פאור-פורוורד רציני שניתן לבנות עליהם תרגילים.

אבל הלייקרס עם לברון, אנטוני דייויס, ג'בל מגי, דווייט הואורד, ומרקיף מוריס חייבים אשכרה פוינט גארד. ניסו את KCP וניסו את דני גרין. הם שניהם סקוררים ולא מסוגלים לנהל משחק. לברון בעתמו חילק כמובן יותר אסיסטים מהם (10 בעוד הם חילקו 5 ו-3) אבל האסיסטים של לברון הן ברובן המחלט מסירה לכנף אחרי כניסה לסל שהוא מחליט לא לסיים.

יש להם פוינט גארד ושמו אלכס קרוסו. אני יודע שהוא נראה כמו כמו תלמיד לראיית חשבון באוניברסיטה הפתוחה והוא יהיה קרח לפני גיל 30, אבל הלבן הזה, ששיחק פוינט גארד באוניברסיטת M&M בטכסס (פוינט גארד בטוח; M&M לא בטוח) שאיש לא חלם שהוא יהיה שחקן הלייקרס (או שחקן NBA בכלל) הוא השחקן המסיים כל משחק ללייקרס. הוא שחקן כדורסל טוב יותר מדני גרין או KCP. אביו היה מאמן באוניברסיטה (היום הוא ASSOCIATE A.D) ואלכס היה BALL BOY של הקבוצה כבר מגיל 6. הבנאדם הזה גדל עם כדורסל כאוכל, כאוויר, וכשינה.

שדני גרין יישאר בכנף לקבור שלשות מהפינה, ו-KPC הוא מין 'שחקן לכל דבר'. מין לטרל ספריוול (אבל KCP עם ברגים בראש) או ג'ון סטארקס שידעו הכל, עשו הכל, אבל לא הצטיינו ממש בשום דבר. אותו מכניסים כשרוצים קצת טרוף.

אני הייתי לוקח את אלכס קרוסו ואומר לו שתפקידו להפעיל את לברון, AD, ג'בל, דווייט, גרין, קוזמה, KCP. הוא יודע כיצד לעשות זאת לא פחות מפרנק פוגל. אבל רוב המנהלים ב-NBA מרובעים וקרוסו ימשיך לשחק את תפקידו שלי נראה בלתי מוגדר. אבל בגלל שהוא כל כך חכם, הוא יודע מה לעשות כדי להוסיף יעילות לקבוצה.

4. ללייקרס אין קלעי PERIMETER

זה קצת עצוב – או מצחיק – ששני קלעי הפרימטר הטובים ביותר של הלייקרס הם AD (ארבע משש) ולברון ג'יימס (4 מ-7). היי, לאליפות שלשות אני לוקח את דני גרין בעיניים עצומות. אך דני תמיד היה PURE SHOOTER שאו הולך לו יום, או לא הולך לו יום (הוא היה 1 מ-6 מהטריי).

כשהמשחקים יגיעו לרמה יותר גבוהה, קלעי השלשות של הקבוצות האחרות יאכלו אותם.

זה כמעט מה שפורטלנד עשתה להם עם לילארד ומקולום. אברי בראדלי חסר להם ועוד איך. פלייאוף ברמה גבוהה תנצח רק עם STAR GUARDS. כוכבים. ללייקרס אין את זה אלא אם כן תשים את לברון ו-AD כגארדים.

אבל אתם יודעים מה יקרה אז? לפתע הטריי שלהם יירד ל-30%. מקסימום. כסנטר ופאור פורוורד הם יקברו שלשות מדי פעם כי זה לא תפקידם. אם היו יודעים שזה תפקידם, הם היו מתחילים לפקשש.

תראו את סיג'יי מקולום…אין בו שום דבר ובכל זאת הוא בישל אותם עם 36 נקודות. בעיקר על KCP ודני גרין. למה? כי הוא גארד בנשמה. הגארד היחיד הטוב בנשמה שנותר ללייקרס הויוכל לשמור על הגארדים המהירים הוא אלכס קרוסו.

אלכס הוא גם המגן הטוב ביותר שיהיה ללייקרס נגד גארדים כמו הארדן. קרוסו נראה איטי אבל הוא לא. ובעיקר הוא זריז ויש לו תנועה צדדית מהירה מאד. בגלל שהוא נולד עם כדורסל הוא גם יודע בדיוק מתי לסלק את זרועותיו שיגרמו רק לפאולים. זוהי יכולת (וידע) חשובה ביותר.

5. AD גילה (מחדש?) את זריקת המיד-ריינג'

אתמול יותר מחצי מנקודותיו נקלעו בג'אמפ רגיל מ-3-4-5 מטרים.

6. לברון הפך למכונת קליעות מרחוק ומקרוב.

פעם יכולת לתת ללברון 2 מטר רווח בשמירה מהפרימטר. היום אתה כבר לא יכול כי הוא יתרומם ויקבור את השלשה. הוא הפך משלשלן פחות מבינוני לשלשלן טוב מאד! (פעם ראשונה שאני משתמש במילה – למעשה המצאתי אותה ברגע זה -ואמשיך להשתמש בה עד שהיא תיקלט בארץ הקודש ו-GLAL יגיד לנו עוד חודש שכבר במאה ה-16 השתמשו בה)

אבל אם תיצמד אליו הוא יעבור אותך כמו רוח בכניסה.

7. קייל קוזמה שיפר את הגנתו ללא היכר!

.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
143 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Smiley
Editor
3 years ago

1. הסלטיקס מוכשרים יותר. הראפטורס קבוצה מאומנת יותר (אם כי גם הסלטיקס מאומנים). אני חושב ששהבדל הכישרון יעשה את שלו לטובת הירוקים. טאטום אחד יותר כישרוני מכל אחד בטורונטו.
2. יש גבול לכמות הכישרון הבלתי נתפסת של דונצ'יץ' שיצליח לחלוף על פני הקליפרס בשישה משחקים. הקליפרס עמוקים מדי וכשרוניים מדי כדי להפסיד סדרה למאבריקס.
דאלאס ילכו הביתה לחשוב איך הם משפרים את הקבוצה הזו סביב לוקה. יש להם בסיס מצויין, אבל עדיין צריכים כוכב 2 כדי לסחוב את העגלה ולהוריד עומס מלוקה. פורזינגיס מתברר כפצוע מדי כדי לקבל את הטייטל.
.
3. "ללייקרס אין פוינט גארד…" יש גבול לזלזול שלך בלברון, מנחם.
לברון ג'יימס הוא ה-PG של הלייקרס, וככה הוא היה כל השנה!!! רק עיוור לא רואה את זה.
LBJ ו-AD מספיקים כדי לעבור את הבלייזס הסימפתיים. אני חושב שאם הבלייזרס היו בריאים מתחילת השנה (עם אנטוני בסגל) הם בכלל לא היו מגיעים למקום השמיני, אלא גבוה יותר.
.
"אגב, ככה חייבים לעצור גם את לאורי מטורונטו הפורץ כמו טנק בפול ספיד" – לא ידעתי שהליגה כל כך מפחד מהרכז (הננסי) לאורי מטורונטו. איזה פריצות של לאורי כמו טנק נרשמו לאחרונה?

Smiley
Editor
3 years ago
Reply to  מנחם לס

נחכה למעורב של מחר "לברון הוא ה-PG הטוב בליגה"

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

מה אתה עצבני 😂😂 סתם טיטרש אותך קצת לא מתאים לך דוק

חגי "התותח" ניסני
Editor

מנחם ממש אין לי כוח לעימותים בימים אלו, בטח שלא איתך, ובטח שאין לי כוח למשחקי כוח של "אל תכתוב לי". אבל מה לעשות שסמיילי צודק? לברון השנה PG וכמו שגיא כתב מתחת הוא הכי טוב בליגה בזה השנה (או ננסח את זה יותר מדויק יש התאמה מצויינת בינו לבין הקבוצה השנה, והוא מביא את היכולות שלו לגבהים חדשים בכל מה שקשור לניהול משחק) לא מבין את ההתעקשות שלך לומר שלברון לא PG

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago

חגי, אולי הוא צודק ואולי לא, לא זאת הבעייה….

חגי "התותח" ניסני
Editor
Smiley
Editor
3 years ago

רזי, שכחת להוסיף:
"בידידות,
דוקטור לק"

תהיתי מתי המעודדת הראשית עם הפונפונים תגיע… אל תשכח רק לחשוף את תיאוריית הקונספירציה של הפרופילים המזוייפים בקרב חברי הצוות שהעלת פה לפני שבוע… אתה כרגע מחתים ציבור שלם של חברי צוות בהאשמות שלך.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago

יההה
סמלי, ציפיתי לקצת יותר ממך, זה כל מה שיצא?
אני בהחלט מעריך את הניסיון של מנחם באימון הרבה יותר מאשר את הניסיון שלך.
.
לגבי לברון, האמת איפהשהוא באמצע.
.
חגי, הבעייה היא בגישה ה ASית שנכנסה פה לשיח. אולי פעם ב 4 עיניים אסביר לך מה זה AS. מי שאומר שאני רגיש, בוכה (ברגישות רבה) כשמקבל קצת ביקורת?
.
אנחנו נמצאים פה בזכות מנחם, הוא המגנט שמושך אותנו לאתר, כל השאר יבורכו אבל מנחם הוא האתר, זו עובדה.

חגי "התותח" ניסני
Editor

אני מאוד מעריך את מנחם ואת נקהילה שהוא במה כאן. אבל אפשר להגיב לו בדיוק כמו לכל כותב/ עורך/ מגיב אחר. זה שהאתר של מנחם, לא אומר שאי אפשר להגיב לו בדיוק כמו לכל אחד אחר. אלא אם כן אנחנו בדיקטטורה. ואנחנו לא

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago

זו לא דיקטטורה אבל יש דרכים יותר עדינות להגיב ולהעביר ביקורת.
זו לא פעם ראשונה שהגישה של לתקוף את מנחם מצד "אבות האומה" קופצת פה. זה לא גלל ושות אלא אחד מהמוערכים והמכובדים פה שעושה את זה ולא פעם. הוא כבר שלח מייל פעם למנחם להבהיר את דבריו אחרי שהגיב פה לא ממש בטאקט.
זו גישה ועליה יש לי ביקורת חריפה (תרצו תקראו לזה מלקק, שיבוסם למי שזה צורם לו, לא איכפת לי!). אותה גישה אגב שהביאה לעזיבה של האתר (לא שלי אלא של אחר/ים).

אור
אור
3 years ago

תגיד אתה אמיתי?
.
1) הגישה של מנחם היא זו שהבריחה ומבריחה אנשים. איך אמרת? זו עובדה.
.
2) אפשר לחשוב מה סמיילי רשם.
.
3) בגלל שטות כזו סמיילי היה יכול להחליט לא לכתוב ולתרגם יותר לאתר וחבל.

חגי "התותח" ניסני
Editor

קודם כל מה שגרם לעזיבת האתר היו דברים אחרים לגמרי. אבל מה שאני לא מבין זה אם מנחם יכול להתנגח ולעשות מעין טראש-טוק שזה סבבה לגמרי כן, ואם הוא מתבטא בצורה מוחלטת (ולא פעם מתרברבת…) אז מה הבעיה לענות באותה השפה? מה הופך את מנחם לכזה מיוחד? הרי אםמישהו אחר היה כותב ככה ברור שהיה לגיטימי לענות לו בצורה שכזו

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago

חגי
לא זה מה שאני שמעתי….
ואני לא זורק דברים סתם בעניין הזה.
לא כולם עזבו כנראה מאותה הסיבה.

עידו גילרי
Admin
3 years ago

אוי איזה קטע עוד הכפשות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

מנחם אוהב לטטרש אבל מידי פעם כנראה הוא קם על הצד הלא נכון ולא זורם עם טראש נגדי😂
אל תקחו קשה

golan
golan
3 years ago

מעורב מעולה. תודה
הבעיה בלייקרס שלא בטוח שהפויינט שלך יקבל מלברון את הכדור אם קוראים לו אלכס קרוזו …

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

להיפך אתה חייב להוציא מעורב שאתה מצהער שהלייקרס לוקחים אליפות קל ואז יש סיכוי טוב להדחה

אשך טמיר המקורי
Reply to  golan

בדיוק

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 years ago

+100

milkshake
milkshake
3 years ago

מנחם תודה!
לגבי פוליטיקה דווקא היה מעניין, רק חבל שזה הוציא מגולשים קצת אמוציות מוגזמות ולעתים מזלזלות אחד אל השני (גם לילי פה אז לא להיעלב שאני רושם בלשון זכר)
טורונטו פחות טובה משנה שעברה, בעיקר בגלל קוואי אבל גם בגלל שאיפשהו בתת מודע הם כבר עשו את שלהם שנה שעברה. כדי לקחת עוד אליפות הם צריכים מישהו שיסחוב אותם ואין מישהו כזה.
דווקא בוסטון יותר טובה משנה שעברה, קמבה לעומת קיירי פצוע ובטח ובטח מבחינת כימיה ומעבר לזה הם חבורה צעירה שמשתפרת באופן אינדבדואלי וגם כמסגרת קבוצתית.
איך תסתיים הסידרה? אי אפשר לדעת, אבל אם צריך להמר אהמר על בוסטון בלי להתלבט.

דאלאס – פרווה מדי. ממש פרווה. לוקה קצת הראה עצבים אבל הוא עדיין ילד וכוכב צריך באד בוייז לידו. כוכב שהוא באד בוי בחיים לא יספיק.

שנה של קובי, זה מתבקש דרבי מלאכים בגמר מערב וזוכה אחת מהם. הלוואי ואני טועה

אבי טרכטמן
Editor
3 years ago

לברון היה פוינט גארד כל החיים, עוד בימיו העליזים בקליבלנד ca 2005, שם הוא לקח כדור עד הסוף, או מקסימום הוציא לשלשה של מישהו (שבטח החטיא). מילא מישהו כמו האופי של רונדו יכול אולי לקחת ממנו כדור קצת, אבל קארוסו??
מה שמעניין במיוחד במשחק אתמול של הלייקרס זה ש ad ולברון קלעו באיזה 75% מהשדה.

IDO
IDO
3 years ago

לברון הוא אולארוונד פלייר, צנטרליסט. עושה הכל כולל לאמן על המגרש.
אם הוא מחליט שהוא צריך להוביל את הכדור זה מה שהוא יעשה.
השאלה היא לא מה לברון יעשה, אלא מה ארבעת האחרים יעשו…

עגל
עגל
3 years ago
Reply to  IDO

נכון

onetwo3
Editor
3 years ago

דוק, כתבת 'קליפרס-ראפטורס' במקום 'קליפרס-מאבס'

גיא הירוק
Admin
3 years ago

לא שהווידאו הזה באמת מוכיח משהו (עדיין נחמד לצפות במסירות המדהימות)
.
https://www.youtube.com/watch?v=5nPLUfKdarM
.
אבל, כן,
לברון הוא השנה פוינט גארד. והוא הפוינט גארד מס' 1 בליגה, ובהפרש.
.
דרך אגב, זו לא רק כמות האסיסטים. זה כבר כמה שנים שהוא מעלה את הכמות הנ"ל.
זה מגוון הדרכים בהן הוא מניע את הלייקרס.
המסירות בפאסט ברייק, ובעיקר, המסירות לשחקני הפנים. מהמרפק, הוא תמיד היה סופר אפקטיבי. עכשיו רואים אותו כמו הפוינט גארד הגדולים ששיחקו, עם מהלכי מסירה מהמרפק, מהפוסט, מהטופ אוף דה קי, במתפרצת, מכל מקום.
.
בולט גם איך שהקבוצה מוכנה לתרחישים שונים כאשר הכדור ביד שלו. יש עליו לחץ מוקדם בזמן הובלת הכדור? שחקן מגיע לחסימה מוקדמת אחריה מידית נוצר יתרון ללייקרס בהתקפה (יכולים לחפור כאן המון על דאבל טים ולחץ. בול שיט. לאורך זמן זו דרך נהדרת להתיש את ההגנה, לצבור עבירות מהירות, ולאפשר לליקרס נק' קלות. לחץ ודאבל טים צריכים להגיע במינון נכון, בהפתעה, ובתזמון נכון. ע"ע קליפרס)
.
השורה התחתונה לא מסובכת.
בוודאי שלברון הוא הפוינט גארד של הלייקרס. יותר מכך, זו חוויה לצפות בפוינט לברון משחק,
זוכים לראות תצוגת ניהול משחק ברמה הגבוהה ביותר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לי זה גורם קאה לא חוויה😎

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

מנחם לברון פוינט גארד מאז!2003. מה זה משנה איפה רושמים אותו

גיא הירוק
Admin
3 years ago
Reply to  מנחם לס

לברון בהחלט מארגן את קבוצתו, ומשחקו לפרקים מזכיר מאוד את זה של מג'יק. תתבונן שוב במשחק 2 בסדרה. איך המשחק עובר דרכו, ישירות לדייויס ללא הפרעה. איך פעם אחר פעם הבחירה איך לנצל את מה שההגנה נותנת עוברת דרך ניהול המשחק שלו.
התיאור הנ"ל הוא בדיוק התיאור של איך רכז איכותי צריך להתנהל.
.
כאמור –
חד משמעית, העונה לברון הוא פוינט גארד במשרה מלאה.

שחר אלוני
3 years ago

מסכים

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
3 years ago
Reply to  מנחם לס

העונה הזו לברון כן רכז ומשחק בעמדת הרכז ורשום כרכז ומופיע כרכז!!!

NFS
NFS
3 years ago

ואין לרכז עיניים? אין לרכז ידיים, איברים, צורה, חושים, מאוויים, רגשות? ולא כמו הפורוורד מאותו הלחם הוא אוכל, באותם כלי נשק הוא נפצע, באותן מחלות הוא מתייסר, באותן רפואות הוא מתרפא, באותו קיץ חם לו ובאותו חורף קר לו? אם תדקרו אותנו – לא נזוב דם? אם תדגדגו אותנו – לא נצחק? אם תרעילו אותנו – לא נמות? ואם תתעללו בנו – האם לא נתנקם? אם אנו דומים לכם בכל השאר- הנה נדמה לכם גם בעניין הזה. אם רכז פוגע בפורוורד, לאיזה חסד יזכה מידיו?- נקמה! ואם פורוורד פוגע ברכז, לאיזה שפל רוח יצפה ממנו, על פי המופת הפורוורדי?- שוב, נקמה! את הנבלה שתלמדו אותי אוציא לפועל, וגם אם יקשה עלי, אגדיל עוד לעשות בה יותר מכל אשר למדתי.

נועמיקו
נועמיקו
3 years ago
Reply to  NFS

D:

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
עגל
עגל
3 years ago
Reply to  NFS

חחח

עגל
עגל
3 years ago
Reply to  מנחם לס

למנחם – ההבדל בין לברון לבין רוב הרכזים הקלסיים שאתה זוכר הוא שלברון מאוד אתלטי ומסוגל לאיים על הסל מכל נקודה על המגרש, בעיקר קרוב לסל. לכן ההגנה תמיד בבעיה ולא יודעת אם הוא מסדר תרגיל לחברים או שהוא יקלע בעצמו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לוקה וקאווי קיבלו בסידרה הזאת כמעט תמיד קליר פאת לכן המספרים שלהם. קרלייל וריברס זה 2 מאמנים רפי הבנה שלא מתאים להם אפילו לכתוב תגובות בהופס.
שהביאו עליהם הגנה שהולמת את מעמדם הם התקשו מאד ואף ניגרו.
מה שהלך אתמול היה חרפה סטייל ברט בראון.
קאווי רבע ראשון מחוסל עם לחץ ודאבל טים עומד על 2 נק. ואז קרלייל מוריד את כל זה ונותן לו לדדות חופשי ומםסיד את המשחק ואני בכלל לא אתייחס לביזיון בקלאץ ולזריקות אימון על קלבר המסכן כמה התקפות רצוף…..
ככה מייקל זכה ב6 טבעות בשנות ה90 נתנו לו לעמוד בגאמפ שלו עם שומר אחד ב iso סטארקס מארלי וכל הטמבלים האלה ולחגוג עליהם ולהוציא לשון…
בשנות ה90 היו מאמנים יותר מפגרים מהיום מקובעים יותר ממסמר בקיר.
זה פשוט היה מביך לצפייה. דוק רצה לאתגר והוריד על לוקה גם כל הגנה ושם עליו את שאמט ואת גורגי שנראה כמו כרמלו בהגנה. המזל שלו שקרלייל לא לקח את מה שהוא ניסה לתת אחרת היה נותר מובטל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

סלח לי אבי כי חטאתי
אבל בליגה הזאת למרות המגרעות הוא בין הטובים יש יותר גרועים

עידו גילרי
Admin
3 years ago

שמעון זה מדהים איך אתה בוחר מה לראות מה שבא לך. קאווי קיבל כולו שלושה דאבל טימס בכל הרבע הראשון. פעמיים כשהוא ירד לפוסט ופעם אחת בבאק-קורט (טיפול שהם שמרו גם לפול ג'ורג' כשהביל כדור) בשלושת המקרים הוא מסר. קרלייל המשיך עם הטיפול הזה בכל המשחק קאווי "ניגר" כשהיה עליו שומר אחד ברבע הראשון ומהלך רוב המחצית הראשונה בלי קשר ל"לחץ". בחצי השני המשיכו להביא עליו דאבל טים באותן סיטואציות והוא המשיך בעיקר למסור מהן מה שהוביל להרבה נקודות של הקליפרס. בסך הכל 8 דאבל טימס של המאבס עליו בחצי השני (כשברביעי הם אפילו הרחיבו את זה רחוק יותר אחרי שהוא קלע כמה מידריינג'ים רחוקים).
לגבי לוקה אני אפילו לא אתחיל להסביר לך כמה שטויות אתה מדבר. הוא המשיך לראות שני שחקנים במהלך רוב המשחק היו סיטואציות שהוא באמת נשאר על שומר יחיד כתוצאה בעיקר מחילופים והוא ידע לנצל אותן אבל לא היה שום שלב שהורידו ממנו את השמירה הכפולה לחלוטין.
אהה נכון שכחתי הם היו צריכים לעשות דאבל טים חכם…

גיא הירוק
Admin
3 years ago

כל כך הרבה שטויות בתגובה אחת!
.
בדקתי. ואז בדקתי שוב.
בבלוג החי לא ציון דאבל טים על קאוויי או לוקה!
.
מ.ש.ל

עידו גילרי
Admin
3 years ago

זה בבוקס-סקור …

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

למה לשקר תודה שצדקתי. היה ניגוב של מוסד שבר הייתי אומר…
אבל בסדר הסטט לא מראה דאבל טים ולחץ אז!זה לא אפקטיבי ולא צריך. הכוכבים כאלה מפחידים שהם ימסרו לקולדוול פופו וקארוסו בוווו

גיא הירוק
Admin
3 years ago

גם בהיילייטס!!!
.
מ.ש.ל

עידו גילרי
Admin
3 years ago

אתה ליצן פשוט ליצן. אין לי מה להוסיף לך יותר
אתה ניגבת כמו תמיד כמו בשכונה אתה המלך שמעון אתה יודע כדורסל ושח ונשים וה-כ-ל.
יאללה שיחררתי תשפריץ חופשי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אני גם רופא אליל שכחת לציין

גיא הירוק
Admin
3 years ago

FYI,
רופא אליל הוא לא, ובכן, רופא שהוא אליל. כן?
זה מישהו שחושב שהוא רופא מטעמה של רוח קודש כזו או אחרת.
באותה נשימה,
מהיום נא לכתוב –
שמעון. רופא אליל. מאמן אליל. GM אליל (שחקן אני לא כותב, מתוקף חמת הספק…)

רק למען הסר ספק.

etayle
etayle
3 years ago

הלו בתור נציג הקנאים באתר מטעם עצמו,אני מתנגד לעבודת האלילים הזאת.
אבל אם תרצה אני מאפשר לך לעלות על קבר מפוקפק של מישהו שהיה חי לפני 2000 שנה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה יותר מידי גיא מספיק קוריוז

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יפה שהתעלמת מהלחץ. ברבע הראשון לחצו אותו כמה פעמים גם והוא התקשה לדדות לספוט שלו. דאבל טים ולחץ עבד יפה אחכ זה נעלם לגמרי עד שהמשחק היה גמור בדקות האחרונות אחרי שהמדדה תפר כמה גאמפים רצוף על קלבר.
לוקה התקשה כל פעם שקיבל דאבל טים או ראווי שמר עליו מה זה השתחרר? נתקע על זובאץ ושאמט וחגג עליהם וחגג גם על גורגי עשה ממנו קליר פאת…
הקליפרס מידי פעם גם נלחמו בחילופים אני זוכר שאמרת שאין ככ מה לעשות נגד זה….
כן אני רואה מה שאני רוצה לראות צודק😎
חבל שזה לא מתיישב עם מוסד טנש שרואה בדיוק הפוך..

עידו גילרי
Admin
3 years ago

ספרתי במיוחד בשבילך. ורשמתי לך. בוא תראה לי את הלחץ המדובר מעבר למה שרשמתי.
מה זה השתחרר? כמו לראות מאיפה הדאבל טים מגיע ואז לברוח מהחסימה לצד השני. הוא גם חתך פעמיים את הדאבל יפה מאד באמצע.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ראיתי עכשיו רבע 1 שוב בגללך בנסיעה עשית לי כאב ראש. היה על קאווי 5 דאבל טים וזה עבד להוציא לו את הכדור מהיד והיו לו 5 מהלכי אחד על אחד כולל 3 קליר פאת
על לוקה היה 7 דאבל טים ב6 מהם נגמר בהחטאה או איב של המאבס ואחת בזריקה סופר קשה של סת קרי שנכנסה על הראש של המגן
וחוץ מזה לא הבנתי מה אתה רוצה לומר שצריך לתת למדדה לדדות לספוט שלו עם 15 שניות כדרור ולהשליך את הגאמפ?
אני בכלל לא מדבר על לוקה שהדאבל טים עליו עובד בטירוף כל הסידרה זה כי יש לידו פחונים זה לא התותחים של הקליפרס
בגלל הדאבל טים היו כמה התקפות שלוקה עבר לשחק אוף דה בול זה בדיוק המטרה של זה להוציא את הכדור מהכוכב ולתת לאחרים לנהל את העניינים
מתי לוקה וקאווי חוגגים? שנותנים להם לקחת את הזמן בניחותא ולעשות מה שבא להם על המגינים קלבר קרי שאמט גקסון גם גורגי באחד על אחד. והם גם פחות מזיעים בזה

עידו גילרי
Admin
3 years ago

מכיוון שרשמתי אז בוא תגיד לי איפה היו עוד 2?
9:05 – דאבל עליו בפוסט הנעת כדור יפה צעדים של זובאץ'
8:44 – דאבל בבאק-קוט עבירה של לוקה.
4:08 – דאבל בפוסט – שוב הנעת כדור יפה וסל של הארל.
אתה אמרת שכל הרבע הראשון עשו עליו דאבל ולחץ ואחר כך הורידו כשהם המשיכו באותה אסטרטגיה בהמשך (ההבדל היה שקאווי פשוט קיבל יותר כדורים).
אותו דבר לגבי לוקה – הדאבל עליו היה יעיל בגלל שהשאר לא פגעו – לא הורידו ממנו את הדאבל בהמשך.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

היה עוד 2 שלחצו אותו על כל המגרש

עידו גילרי
Admin
3 years ago

אתה מתכוון למהלך שקליבה ליווה אותו?
חשבתי שקליבה הוא אויר.
בוא נגיד שזה לא בדיוק היה לחץ.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אתה צודק לגבי המאבס רכים מידי ולא האמינו בעצמם וקרלייל האחראי הבלעדי לזה שהם לא ניצחו את הסידרה הזאת. דוק עשה הכל שהמאבס יקחו קרלייל אמר לא תודה.

Jonathan
Editor
3 years ago

אמרתי אתמול – הגנה זה גם אישיות. ושרוטים שמתעצבנים על המחשבה המזעזעת שמישהו ייחלל את הסל שלהם עם כדורסל הם שומרים טובים טבעית. זה בדרך כלל בא עם עוד כמה שריטות. לא שאין שומרים טובים שהם גם ילדים טובים… אבל הכי טוב זה שרוטים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אגב ריברס יתן לשיקצה לחגוג עליו הוא לא ילחץ אותו ובטח שלא יביא דאבל טים

Tom Sela
Tom Sela
3 years ago

היה ברור שמישהו בקליפרס יעשה משהו ללוקה. טוב שמוריס הורחק.
אולי מנחם צודק והם יורמים. באווירת הפוליטיקלי קורקט ב NBA וכשהאפשרות היחידה היא BLM ללא כל דיון אי אפשר למשל לשלוח את בובאן לשנות חלק מהפרצוף של מוריס או הראל. זו הרי גזענות….

zenmaster
zenmaster
3 years ago

לא יודע אם אני מוקסם מהסדרה של לוקה יותר מדי, אבל יש מצב שהאיש הוא השחקן הכי טוב בליגה.
לא U23 ולא בעוד 5 שנים – בכל הגילאים, ועכשיו.
אני באמת לא רואה אף שחקן אחר בליגה, שאם תשים אותו במקום לוקה בדאלאס מצליח לאתגר ככה את הקליפרס(הקבוצה הכי טוב ועמוקה בליגה) בלי כמעט שום עזרה.
ראינו אפילו איך סטף נראה בתחילת העונה הזו, או הקינג עם הלייקרס בעונה הקודמת, ולדעתי שם היה צוות מסייע סביר, ובטח שיותר טוב ממה שהיה ללוקה בסדרה הזו, או AD עם הפליקנס. אף אחד לא עשה יותר מדי בלי צוות מסייע איכותי או כוכבים נוספים לצידו.
לוקה נראה בדרך להיות GOAT.

zenmaster
zenmaster
3 years ago

ומורי היה מדהים גם הוא.
THE FUTURE IS BRIGHT

zenmaster
zenmaster
3 years ago

ומורי היה מדהים גם הוא.
THE FUTURE IS BRIGHT.

מולי
Editor
3 years ago

המחזמר היה אנני אוקלי אשת לפידות, והשיר
Anything You Can Do (I Can Do Better)"
is a show tune composed by Irving Berlin for the 1946 Broadway musical
Annie Get Your Gun.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago
Reply to  מולי

בידיוק, זה מה שרציתי לכתוב והקדמת אותי ברבע שעה כי קראתי את התגובות האחרות.
זה היה מיוזיקל מפורסם ואימי היתה שרה לי את השיר הזה Anything You Can Do I Can Do Better
הכרתי את המילים בע"פ.
NO YOU CAN'T….

zenmaster
zenmaster
3 years ago

לגבי שחקן להתחיל קבוצה סביבו – נראה לי שהייתי לוקח את לוקה. הוא משפר את כולם סביבו.
ברור שמדובר בעונה אחת, כי אם זה פרנצ'ייז זה בכלל לא דיון, יש לו 8/9 שנים לתת יותר מקוואי,דוראנט או הארדן(ו12 יותר מלברון).
יאניס גם בשיחה הזו, אבל אין לו קליעה והוא נראה לי מוגבל במצבי קלאץ', והוא הסופרסטאר האחרון שהייתי רוצה עם הכדור בזריקה האחרונה(או ב5 הדקות האחרונות).
טריי ומוראנט רמה אחת מתחת, גם טייטום.
על זיון אין מה לדבר באותה נשימה עם מי שהזכרתי.

עגל
עגל
3 years ago
Reply to  zenmaster

אני מבקש אם אפשר לכתוב זאיון או ציון.
תודה

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago
Reply to  עגל

ידידי, מדוע זה כל כך עקרוני?

עגל
עגל
3 years ago

"על זיון אין מה לדבר" וגו' – זה מבלבל אותי, סורי.
(רזי מה לא הבנת? 🙂 )

עידו גילרי
Admin
3 years ago
Reply to  עגל

מה מבלבל בזה?
אני רגיל לשמוע את זה כל הזמן.

NFS
NFS
3 years ago

The No Bang Theory

עידו גילרי
Admin
3 years ago

הרגת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

אהי בכלל חושב שטריי לגמרי במדרגה הזאת פשוט לא יצא להראות ומוראנט יהיה שם כבר השנה.
מוראנט הוביל תכלס נכים לפלייאוף לפני הקורונה במערב משהו שגם לוקה לא עשה בעונת רוקי.
מוראנט לא מקבל מספיק הייפ כי הוא עדיין פרי לא בשל

zenmaster
zenmaster
3 years ago
Reply to  עגל

לא יקרה שוב 🙂

עגל
עגל
3 years ago
Reply to  zenmaster

🙂

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago
Reply to  עגל

אוקיי
לא אמרתי שלא הבנתי רק שאלתי למה זה עקרוני?
אם זה מבלבל אני מבין.

itaip
itaip
3 years ago

מי שמסתכל גם על הצד ההגנתי ולא רק התקפה מבין שקוואי השחקן הכי טוב בליגה, בקרב צמוד עם יאניס. יחד עם זה, הוא שחקן שאני פשוט לא נהנה לראות – אולי זו החזות הפלגמטית, אולי האופן בו הוא משחק, לא יודע – בשורה התחתונה אותי הוא משעמם. לוקה לעומת זאת זה פשוט הצגה.

zenmaster
zenmaster
3 years ago
Reply to  itaip

קוואי הכי טוב בליגה על הנייר. אבל הוא פשוט משעמם מדי במשחקו שמבוסס על אותו ג'אמפר כל פעם, מאותה נקודה…
לא סתם קוראים לו המדדה.
כנראה שהוא הכי טוב בליגה, אבל in my book, גם ליופי של המשחק יש חשיבות בדיון כזה. ולכן קוואי לא יכול לעמוד בראש ברשימה שלי.

אשך טמיר המקורי

תודה דוק, אחלה מעורב

אשך טמיר המקורי

מה שמדהים בדו-קרב מארי-מיצ'ל זה שזה לא קרה במשחק אחד, או אפילו שניים – זה אשכרה סדרה שלמה של התעלויות אישיות פסיכיות משני הצדדים (אולי חוץ ממשחק נפל 1 של מארי).
לא הכדורסל הגדול ביותר, אבל בהחלט מן התצוגות האישיות הגדולות ביותר – כ"א בנפרד – וביחד זה כבר משהו שלא ראינו מעולם.

עידו גילרי
Admin
3 years ago

אכן בהחלט דו קרב מהגדולים – עכשיו שייתנו שישים כל אחד בשביעי…

IDO
IDO
3 years ago

למאריי יש היסטוריה שהוא לא מצליח לבוא לעבודה שלוש פעמים רצוף.
אני רושם יוטה

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 years ago
Reply to  IDO

הקדמת אותי סכינון,
מארי נופל כל פעם מחדש ואיתו דנבר,
מארי הוא התקרה שלהם והיא עקומה

etayle
etayle
3 years ago
Reply to  IDO

אתה מתכוון למשחק 4 5 6 שבהם הוא קולע 47 נקודות ב60 אחוז מהשדה ו60 אחוז משלוש(עד כדי אפסילון)

IDO
IDO
3 years ago
Reply to  etayle

בגלל זה אני לא מודאג.

IDO
IDO
3 years ago

מנחם החצי שקל שלי בנוגע למה היה לפני המפץ הגדול. הוא מה שקורא עכשיו 50 קילומטר מחוץ לגבולות היקום שלנו. כנראה יש שם כלום ועוד חמישים קילומטר היקום שלנו יתרחב גם לשם .

אופיר נ.
אופיר נ.
3 years ago

בוקר טוב,

1. עכשיו סיימתי לראות את דנבר-יוטה. אני רוצה בזאת להתנצל בפני ג'מאל מורי, שאחרי המשחק הראשון בסדרה כתבתי שהוא צריך לשפר את הקליעה, אחרת הוא יהיה בשנה הבאה רק השחקן השלישי בטיבו בקבוצה אחרי פורטר ג'וניור.
אין ספק שהוא הציב את עצמו כשחקן מס' 1 בדנבר המשחק ברמה של סופרסטאר.
2. דנבר-יוטה, אחת הסדרות המהנות ביותר לצפייה שראיתי ב-25 שנים האחרונות שאני רואה NBA על בסיס קבוע.
3. עצוב לי שמיטשל או מארי יילכו הביתה אחרי הסיבוב הזה. הייתי מעדיף שיוסטון עם הכדורסל המגעיל שלה תלך הביתה במקומם..
4. אמונה היא הכרחית כדי לעזור לנו להתמודד עם הלא מוכר והלא ידוע וזה לא משנה במי/מה אתה מאמין.
הנחת היסוד שלי, שמכלום לא יכול היווצר כלום, כלומר לפני שהיקום נוצר, היה צריך מישהו/משהו ליצור אותו, והוא היה כאן קודם. ושכל אחד יקרא למשהו/ מישהו הזה, באיזה שם שהוא רוצה.
5. איזה כיף של משחק 7 מחכה לנו. לדעתי יוטה יתאוששו וינצחו.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago
Reply to  אופיר נ.

הבעיה היא חוסר עיקביות.
לצד משחקים נעלים יש לו נפילות גדולות מאד. לפעמים כמה משחקים ברצף.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
3 years ago

העובדה היא שישנם מדענים ואנשי אקדמיה שומרי מצוות והאמונה הדתית לא הפריעה להם להיות מאוד חכמים ומשכילים.
ורבנים גדולים הם מאוד חכמים לא פחות מפרופסורים בכירים והם בקיאים גם בעניינים מדעיים. למשל, הרב שנפגש עם בן גוריון, הרב אברהם ישעיהו קרליץ המכונה 'חזון אי"ש על שם ספרו, היה בקי בענייני מתמטיקה והנדסה, רפואה, אסטרונומיה ועוד. לגבי רפואה, אז במקרה מסוים הוא אמר לרופאים איך לבצע בצורה הטובה ביותר ניתוח ראש לחרדי אחד שהיה מתייעץ איתו. וכך גדולי הרבנים בכל דור הם אנשים חכמים מאוד לא פחות מכל פרופסור.
ולהפך, דווקא האמונה הדתית היא ההגיונית כי הרבה יותר הגיוני שהיקום נברא בידי ישות תבונית בלתי מוגבלת מאשר שנברא מאליו ושהחיים נוצרו מהדומם. ולכן כשמדענין טרנדי אקדמיה שגדלו על השקפה חילונית, הכירו את ההשקפה הדתית, חזרו בתשובה:
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%9E%
וראה למשל כאן:
https://haemethayehudit.blogspot.com/2015/02/blog-post_11.html?m=0&fbclid=IwAR3Idnrdu8VfFA6IRHJ5sj3KQQHqq4nqLZvZVYDfFyObr0oc1MW5E

NFS
NFS
3 years ago

מנחם לגבי "הנפץ הגדול", אני יודע בדיוק מתי הוא היה-
חג האש, קיבוץ בעמק הירדן, אמצע שנות ה-90'
זה נגמר עם פיצוץ ענק, מג"ב, והתנצלות בעלון הקיבוץ.

עידו גילרי
Admin
3 years ago
Reply to  NFS

אין אצלכם רגע דל.

עגל
עגל
3 years ago
Reply to  NFS

+1

ארז
Editor
3 years ago

דוק, כרגיל, מלים כדורבנות. תרשה לי תובנה, דת זה כמו שאחרי שמנתחים משחק ומוציאים ממנו את כל הסטטיסטיקה, תמיד נשארים אלמנטים שהאנליטיקס לא יכולים להסביר, כי לפי כל החישובים, הכל היה צריך ללכת לתוצאה איקס, ואיך בסוף יצא וואי? אז אומרים, נניח שאלה היו ווינרים, או שההם צ׳וקד, או שאלה רכים או שאלה קשים, או שזו קבוצת נשמה, או שהגיע זמנם של ההם, בקיצור, כל מה שהמספרים לא יכולים להסביר. יבוא ה״מאמין״ ויגיד נכון, זה בדיוק הסיבה, השלשה עם הבאזר נכנסה כי הזה ווינר, והגיע להם, והשניה נחנקה. יבוא ה״מפקפק״ ויגיד ממש לא, זה שההוא שקולע עונשין 76.5% קלע 80% זה לא כי רוח השכינה נחתה עליו, אלא כי זה טבעו של ממוצע, היום 80% מחר 73% והנה לך 76.5%. הקטע הוא שההוא שמאמין בווינריות וגורל ומגיע וכזה לא הולך לזרוק את השני למרתפי האינקוויזיציה על כפירה או להוציא אותו להורג בשריפה.
וחוץ מזה, שמעתי מכמה אנשים שההגנות בפלייאוף מזכירות להם משחק אולסטאר, אז לך תדע.

Yinon Yavor
Editor
3 years ago

עוד לא קראתי הכל אבל אני מאמץ בשמחה ובחיוך את הביטוי של מנחם, ובטח אשתמש בו בתחום בו אני עוסק:
"הנפץ הגדול"
ענק!

ארז
Editor
3 years ago
Reply to  Yinon Yavor

בהנחה וזו לא שגיאת כתיב, אז הכוונה היא לנֶפֶץ, לא לנַפָּץ.

Yinon Yavor
Editor
3 years ago
Reply to  ארז

אני לקחתי את זה לכיוון שלי.
זה יותר מגניב

עידו גילרי
Admin
3 years ago
Reply to  Yinon Yavor

אני אדאג שהגורמים הנכונים יקחו לתשומת ליבם…

NFS
NFS
3 years ago
Reply to  מנחם לס

מפץ

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago
Reply to  NFS

לא מחרצץ ולא מחצרץ מחרצצרץ (אופסייד סטורי-הגשש החיוור)

etayle
etayle
3 years ago

תודה רבה. כיף לקרוא.
מארי מול מיטצ'ל זה הדבר הכי טוב שיש לצפות היום בטלוויזיה.

אהרון שדה
Editor
3 years ago

היי מנחם אני תומך בכך שהאתר הזה יישאר אתר ספורט מהסיבה הפשוטה שאם אני רוצה להתווכח על פוליטיקה ויהדות אני עושה זאת במקומות המתאימים .(ואני כבר פחות ופחות רוצה כי כל אחד נשאר כמה מפתיע בעמדתו )
בכל זאת בכדי לסגור את הפינה …אתייחס בקצרה למה שכתבת

1. בכל הקשור לשאלות היהודיות הרי שחכמי היהדות בכל הדורות טענו תמיד שאלוקים הוא קדמון לכל דבר זה אחד מ 13 עיקרי היהדות ועל כך כולם מסכימים .

מה שאני רוצה לומר שאותם אלו המכונים דתיים מתעסקים בשאלות אלו ובשאלות אחרות יומם ולילה כולל למשל שאלה שאולי לא אומרת שום דבר לאדם לא דתי והיא שאלת הידיעה והבחירה
זו שאלה שנשאלה מאות וכנראה אלפי שנים
והשאלה בפשטות היא אם הבורא יודע כל מה שאני יעשה אזי איפה הבחירה שלי כאדם .

זו שאלה שהעסיקה רבות את הדורות הקודמים

הרלב"ג (נולד סביבות 1288 לספירה ונפטר ב 1344 במץ צרפת ) אמר על כך שאין גנות לומר על הבורא כי איננו יודע והוא טען בפשטות שבורא עולם לא יודע מה תהיה בחירת האדם. (שכן דבר מגונה זה לא לדעת דברים בני ידיעה אך דברים שאינם בני ידיעה לא מגונה לא לדעת אותם )

רבי חסדי קרקש (נולד בערך בשנת 1340 וחי כ 70 שנה עד 1410 לערך בסארגוסה ספרד )
חלק על הרלב"ג וטען כי אי אפשר להגביל את הבורא והוא יודע הכל ומצד האמת אין לאדם רצון חופשי .

על כך השיב לו
רבינו דון יצחק אברבנאל (1437-1508)
ונבהלתי מאד מראות הרב החסיד הזה (הרב קרקש) שכן הוא בא להציל מהכפירה ונפל בה יותר חזק
רצה לומר שהרב קרקש כ"כ פחד מדבריו של הרלב"ג בהם ראה כפירה (שכן הגביל את הבורא )
ויצר כפירה גדולה יותר (בכך שביטל את הבחירה החופשית )

וכמובן אח"כ הרמב"ם מתייחס לסוגיה זו ואומר ששאלה זו ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים .

והוא מסכם ואומר " אין בנו כח לידע האיך ידע הקב"ה (הבורא) כל הברואים והמעשים אבל נדע בלא ספק שמעשה האדם ביד האדם. ואין הקב"ה מושכו ולא גוזר עליו לעשות כך"

בשורה התחתונה הבאתי את דיון הידיעה והבחירה רק בכדי להראות שישנם שאלות יהודיות (ויש שיגידו פילוסופיות ) הם שאלו שנשאלו מאות אם לא אלפי שנים נשפכו על כך לא מעט קולמסים וטובי חכמי ישראל בכל הדורות עסקו בהם .

etayle
etayle
3 years ago

היום כולם יודעים שזו שאלה שאינה במקומה.
הרי כבר הוכיח החכם באדם(טופ 5 לקטני האמונה),שיש קשר בין הזמן למקום. ולכן איך אפשר לדון על משהו שלא קשור במקום…
בנוסף לפי תיאוריית הקוונטים,שיש מימד אי דטרמניסטי בעולם, ולכן יש הטוענים שיש בכלל יקומים מרובים, איך אפשר לדון על האדם ביקום ספציפי.
בנוסף היום יש דיעה שרוב היקום מורכב מחומר אפל(שאינו פולט קרינה),ויש גם אנרגיה אפילה. הם לא יודעים להסביר מה זה חומר אפל,אבל הם בקיאים בדעת עליון….

וניל טרופי
וניל טרופי
3 years ago

אתה מעוניין להתעסק רק בספורט כאן, ולא בדת או פוליטיקה. יפה. אז למה לעזאזל אתה צריך לסגור לנו עוד איזו פינה קטנה ומשם ממשיך דוך…. אין אפשרןת לשכנע אחרים אבל כמו כל הדתות אתה מסיונר. תסלח לי אבל זה עלוב אפילו בסטנדרטים של ימינו.

אהרון שדה
Editor
3 years ago

אשר לפוליטיקה ולחששות שלך מטראמפ בתקופה שבה הוא יהיה בשלטון למרות שייבחר נשיא אחר
ראשית הייתי מציע לך לחשוש מכך שתקבל את טרמפ לעוד 4 שנים (זה לא מופרך )
שנית ההיסטוריה הוכיחה שהחשש הוא דווקא מנשיא דמוקרטי מכהן כך למשל אובאמה רצה לפגוע בנו לאחר שכבר טראמפ נבחר כנשיא אבל נתניהו עשה לו שחמט עם פוטין
וככה אצל מנהיגי השמאל שככל שהם נפלו מהר יותר ככה ניסו לקבוע עובדות בשטח יותר חזקות ראה למשל אהוד ברק 2000 .

וניל טרופי
וניל טרופי
3 years ago

ואתה ממשיך….

אהרון שדה
Editor
3 years ago

ובכדורסל
יוטה -דנבר
1. משחק 7 גדול בין שני שחקנים בסדרה ענקית שאולי איני זוכר מאץ אפ מפתיע שכזה
מיטשל יותר טוב אבל גם דנבר יהיה אחלה משחק

2. אבל לא נראה שלמי מהם יש סיכוי עם קליפרס

קליפרס -דאלאס

אשר לקליפרס יהיה מעניין לראות אותה בגמר האזורי שיהיה מדהים

אשר לדאלאס אולי אתה צודק אבל שחקנים כאלו ניתן להשיג בקלות יחסית
יש לוקה לעוד עשור לפחות ( כמובן אף פעם לא ניתן לדעת עם פציעות ואת מי זה יתפוס )
ואם אכן הוא יהיה בריא דאלאס רגועה .

בכל הקשור לליקרס
תהיה סדרה מעניינת עם יוסטון ל.א כמובן פייבוריטית אבל אם מישהי בל.א לא תתייצב לסדרה ההיסטורית זו הלייקרס.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
3 years ago

דווקא מורי היה יותר טוב:
50 נק' לעומת 44;
12-8=66.67% משתיים לעומת 12-5=41.67;
12-9=75% משלוש לעומת 13-9=69.2;
7-7=100% מהקו לעומת 9-7=77.78.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
3 years ago

איזה כבוד לעיר מגוריי, באר יעקב נכנסה למעורב של מנחם!!!! (שנים שאני מחכה. הגעת כבר לכל מני חורים בארץ, ודווקא ל'פריז של השפלה' התעכבת?)
אחלה מעורב, תודה רבה

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago

עבדתי שנתיים כמורה שם בבית הספר בשנות התשעים העליזות.

Jonathan
Editor
3 years ago

מוריי ודונובן מיצ'ל – וואו. מעניין מה נראה מהם בשנה הבאה.

טורונטו ובוסטון – המון הגנה והתקפות עומדות. אם לסטיבנס הייתה קצת השראה הוא היה מתחיל לבנות התקפות קצת יותר מעניינות ולא רק מסתמך על הכישרון (העצום!) של השחקנים שלו.
מאמן העונה או לא – לטעמי טורונטו לא נראו יותר מעניינים הלילה וגם לא נראו כאלה לפני.

לפחות שתי הקבוצות משחקות יופי של הגנה.

אני בעד בוסטון בסדרה הזו (בגדול גם בפלייאוף).

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago
Reply to  Jonathan

יונתן
סטיבנס עשה עבודת הכנה מצויינת הן מול פילי והן לפני המשחק אמש מול רונטו.
ההכנות שלו מעולות. ובכל זאת חסר שם משהו כדי שיגיע לחמישייה הפותחת. נראה האם נרס ימצא דרך למלכד את את ההכנות של סטיבנס במשחקים הבאים. אני מת שבעוד חודש וחצי אוכל את הכובע שלי ואודה שטעיתי בביקורת ושסטיבנס מאמן גדול.

Alex Rabino
3 years ago

יש מספיק פורומים להתנצחויות פוליטיות. בואו נשאיר זאת מחוץ לאתר.
אמש צפיתי במשחק בין בוסטון לטורונטו. להלן מספר תובנות:
1. כמעט כול סנטר בפלייאוף היה עושה שמות במרק גאסול. לדעתי הוא לא תורם כלום לטורונטו ויותר מכך רק מזיק.
2. למרות שבוסטון שיחקה טוב, היא איבדה 22 כדורים. מספר גבוה לכול הדעות.
3. רוברט וויליאמס הפתיע אותי בעמדת הסנטר המחליף. עד כדי כך שאנס קאנטר לא שיחק אפילו שניה.
4. סיאקם ואיבקה נכנסו הרבה פעמים עם הראש בקיר.
5. לדעתי הסדרה תיגרר ל 7 משחקים אבל בוסטון ינצחו.

וניל טרופי
וניל טרופי
3 years ago
Reply to  Alex Rabino

ככה עושים זאת! לתשומת לבך אדון אהרון שדה

etayle
etayle
3 years ago

גראנט שחקן חופשי בקיץ.אני חושב שכל קבוצה בליגה תשמח להחתים שחקן כזה. מעניין כמה דנבר יהיו מוכנים להציע לו.

Jonathan
Editor
3 years ago

לגבי דאלאס – לגמרי. אם כבר באד-בוי יש להם את פורזינגיס עם ההאשמות האונס שלו מהשנה שעברה ואיזו קטטה. אבל נראה שהוא מגעיל רק מחוץ למגרש ובכל מקרה לא מסוגל לשמור על שחקנים הרבה יותר נמוכים ממנו.

גם ההסתמכות על לוקה לנהל את הכל בהתקפה היא קצת בעייתית בעיני. מספרים של אוסקר רוברטסון וראסל ווסטברוק לא הוכיחו את עצמם כמתכון לאליפויות.
כן, זה איכשהו עבד ללברון אבל אפילו ג'ורדן היה צריך לתת לעוד שחקנים לגעת בכדור כדי להתחיל לייצר אליפויות (גם אם מסתבר שהוא חשב שהם כולם מטומטמים).

או שאולי דווקא לוקה כן יכול על כולם…

thejanitor
thejanitor
3 years ago
Reply to  Jonathan

לוקה מחלק את הכדור לכולם חופשי, הוא לא שותף למנטליות הסקורר של מייקל

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
3 years ago

טבלת הנתונים של דנבר-יוטה:
https://theathletic.com/nba/boxscore/?id=15357
היתרונות הבולטים של דנבר במשחק:
בקליעה משתיים (33-21=63.636363% לעומת 42-16=38.1% כשמשלוש לשתי הקבוצות 36-18 ומהם למורי 12-9 ולמיצ'ל 13-9 כשלשניהם גם שבעה קליעות מהקו ללא החטאות ומורי ועם שתי החטאות למיצ'ל);
בקליעה מהקו (26-23=88.5% לעומת 30-21=70%) הגם שהפער בקליעות רק שלוש);
ובכדורים חוזרים (30-43).

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
3 years ago

*ללא החטאות למורי

etayle
etayle
3 years ago

מילסאפ עם 5 נקודות ו5 ריבאונדים. 3 מיליון דולר לריבאונד\נקודה. שודד בטרנינג

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
3 years ago

לגבי קרבות אישיים דומים, הקרב בין בירד לדרקסלר במשחק הט"ד האחרון של בירד היה דומה (אך עם מעט שלשות אך עם שתי הארכות.
https://www.google.co.il/amp/s/www.baltimoresun.com/news/bs-xpm-1992-03-16-1992076181-story,amp.html?espv=1

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
3 years ago
עידו גילרי
Admin
3 years ago

2020 ממשיכה בשלה – ג'ון תומפסון מאמנה האגדי של ג'ורגטאון נפטר. היה המאמן שגידל בין השאר את יואינג, מוטומבו, מורנינג ואייברסון.

John
3 years ago

You can calm down a fool before you can resurrect a corpse.
תשובה שלו האם שווה להתעסק עם כוכבים אגרסיביים ורגשיים.

עידו גילרי
Admin
3 years ago
Reply to  John

חחח, לא היכרתי.

שחר אלוני
3 years ago

תודה על המעורב
לדעתי קבוצה בלי "רוע" יכולה לקחת אליפות, כמו טורונטו אשתקד. האווירה שמוריס ובברלי מכניסים היא די רעילה.
לגבי השאלות הגדולות של הקיום, יש אליהן התייחסות בתרבויות עתיקות שונות, למשל מיתוסים של בריאה שדומים למדי בין תרבויות שונות, וגם ספרים שונים המתארים את מה שיש למשל לאחר המוות, או לפני הלידה

John
3 years ago

רוע לא חייב להיות דחיפות ולכלוכים אלא קשיחות פיזית ומנטלית. איבקה, ואן פליט ולאורי הם לגמרי badass
.
הצורך בדת והמרכיבים המשותפים לדתות זה עניין כה עתיק עד שצריך להיות עיוור כדי לא לראות חדירה של אותם האלמנטים לכלל הדתות ואף לארגונים וקבוצות זהות לאו דווקא דתיות.
המסורות המסופטמיות מלאות בגניבות ספרותיות שמצאו דרכם לספרים שלנו.

שחר אלוני
3 years ago
Reply to  John

קשיחות פיסית ומנטאלית יש לדעתי ללוקה, לברק להרדאווי, יש גם לדאלאס
*
הספרים שלנו הושפעו מכמה מקורות, אחד מהם באמת מסופוטמיה, וזה קרה לפחות פעמיים
אברהם בנדודיו עבר בחרן ושם התוודה להתחלה של מונותאיזם שהופיע שם ביחס למרחב הגאוגרפי.
וכמובן בתקופת שיבת ציון יובאה הרבה מאד השפעה ממסופוטמיה, לדוגמה אסתר ומורדכי הם האלים הבבליים אישתר ומורדוך

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 years ago

+100
על זה אני מדבר כבר המון זמן.
הבולדוג זה רשע מרושע. והוא ה BADASS של הסלטיקס

John
3 years ago

1. בא לי לכתוב מגילה על כל העניין הפוליטי. אבחר רק לומר שאני מרגיש בודד וגלמוד. אני לא שייך לאף שבט ואין לי אף לא ייצוג פוליטי אחד לרפואה. לא בארץ ולא בארה"ב.
.
3. לא הצלחתי ליהנות מהמשחק של דנבר נגד יוטה. אולי השחקנים כיום יותר אתלטיים וחוסר היכולת להגן עם הגוף גורם להם להיות מגנים יותר יצירתיים, אך זה הופך את המשחק לסופר סטרילי. מכיוון שהקליעה כל כך השתפרה ומהירות הזריקה כמעט לא מאפשרת חסימה על קלעי, זה נראה שרוב הקליעות זה סתם עניין של אחוזים ולא מושפעים מהמגן. אותו כנ"ל בצבע. כמות הלייאפים והדאנקים הקלילים במשחק פלייאוף כמו של אתמול הפכו לבלתי נסבלים. הניסיון של שחקני הגנה למכור לשופטים שהם לא נגעו או זזו לכיוון אסור של התוקף הופך את הצבע למקום אנמי. החסימה של ארוכי הידיים היא הכלי האחרון. כך שלמרות החסימה הנדירה והמדהימה של פלאמלי זהו משחק זורם ונחמד שהרגיש כמו משהו משבוע אול סטאר יותר ממשחק פלייאוף חם ומרגש. ואולי אחרי 4 שנים של הווריוס קרבות קליעה קצת איבדו מהעוקץ
.
4. הסלטיקס והראפטורס למרות המשחק החד צדדי היה תענוג מוחלט. הבליצים, הזינוקים לפרקט, הריצות, ההגנה החונקת של שני הצדדים (ואן פליט היה נראה מטורף. אולי הניקס צריכים להציע לו הצעה שלא יוכל לסרב לה. אותו כנ"ל סמארט, בראון, טיים לורד וכו' בסלטיקס). עד הדקות האחרונות באמת שלא הייתי בטוח שאין לראפטורס גיר אחרון לעשות ריצה. הקליעה לשלוש גרמה למשחק להיות חד צדדי אך מה שצריך להדאיג את הסלטיקס זה איבודי הכדור ונושא שהתייחסתי אליו בכתיבה על הדראפט: הסלטיקס חייבים פוינט גארד מחליף אמין וטוב. עם קמבה על המגרש הם נראו נהדר וטייטום סגר להם את הפינות של הזריקות הקשות בסוף השעון. הראפטורס רצי מרתון ובוסטון במאזן פסיכי של ניצחון במשחק מספר 1 (אני חושב שהרצף הוא 11 סדרות רצוף). פסקל חייב במשחקים הבאים לקחת יותר אחריות והרפטורס צריכים לדאוג להגיב לתרגילי החנק של התקפות המעבר שעשה להם ברד סטיבנס. הירידה להגנה ועיכוב מוביל הכדור היו גאונות לשמה. אבל ניק נרס ימצא כבר תגובה במשחק 2
.
5. עוד משחק מצוין ופיזי בין הקליפרס למאבס. למאבס לא היה חסר הרבה לקחת את המשחק הזה ברמת המומנטום. פורזינגס לא בדיוק נראה היה כמו המפלצת לפני שנפצע, והמאבס עם הופעה הירואית של לוקה פשוט חסרים כישרון. ראיתי ירידות על קרלייל. זה מגוחך כי לעשות רומנטיזציה על סגל שלפני שנה שנתיים אף אחד לא היה נותן לרובם דקות למשחק פלייאוף זו חכמה קטנה. הקליפרס עמוקים וטובים מהמאבס בצורה ברורה. יחסיי הכוחות ברורים. ועדיין זו סדרה שעושה הרבה כבוד למאבס. לגבי enforcers לא חסרים שנה הבאה פרי אייג'נטים בסגנון. טריסטן ת'ומפסון נתן עונה טובה, מוריס עצמו יהיה פנוי ואפילו שחקן כמו סרג' איבקה עלול להיות אופציה

לא צפיתי ברוב הסדרה של הלייקרס למעט תקצירים ארוכים. אך לא הייתי בונה על השתרשות המילה "שלשלן" בשפת הספורט הישראלית. בטח לא בעונת הדיזנטריה הבאה עלינו לטובה

zaknabut
zaknabut
3 years ago

השנים עוברות ודוקטור לס כמנהגו נוהג. מכפיש כל דבר שזז אבל ברגע שמישהו אומר משהו אז הוא והכלבתול שלו דוקטור רזי ישאר עושים פוס משחק… לא יאמן